Huisstijl en logo Bosschuur de Meren
Eerder ontwikkelde Merkwaardig Marketing al een communicatieplan voor Bosschuur de Meren. Zie hiervoor dit artikel. Eén van de vervolgopdrachten was het ontwikkelen van een nieuw logo en bijbehorende nieuwe huisstijl. Deze moest vervolgens uitgewerkt worden voor briefpapier, enveloppen en de website.
Het logo
De eis? In het logo moest een ijsvogeltje verwerkt worden. Deze vogel staat namelijk symbool voor de bedreiging van de natuur, iets waar men de kinderen in de Bosschuur bewust van wil maken. De ijsvogel moest dus als een soort haakje gaan dienen, als baken voor de rest van de huisstijl.
Qua concept vond ik het leuk als de ijsvogel afgebeeld zou worden op een manier die kinderen aanspreekt. Dus niet gestileerd maar juist als ‘gezellige mascotte’. In een later stadium kan dit beeld dan ook ingezet worden voor op bijv. banieren, vlaggen, flyers, website etc. Het resultaat is een fris nieuw logo.
Over Bosschuur de Meren
Bosschuur de Meren is een initiatief van Stichting Woudloper, een stichting voor informatieve natuurbeleving. Of, in eenvoudiger taal: de stichting heeft een voormalige boswachtersschuur midden in de bossen omgebouwd tot een centrum waar kinderen natuur kunnen ‘beleven’.
Onder leiding van voormalig boswachter Harrie Hoppenbrouwers, alias “d’n Hop” kunnen kinderen in en om deze ‘natuurschool’ op een leuke en speelse manier van alles ontdekken en op een leuke en speelse manier kennis maken met de natuur en haar geheimen. Naast Harrie zijn er talrijke vrijwilligers die ieder op eigen wijze een belangrijk steentje bijdragen aan het in stand houden van dit bijzondere initiatief.