Ontwikkeling campagne HAPERT Aanhangwagens

In 2012 vond een landelijke reorganisatie plaats van het distributienetwerk van HAPERT Aanhangwagens. Dit werd geheel door Merkwaardig Marketing begeleid en hierover is al eerder een item verschenen.

Persona’s
In overleg werden de “Persona’s” bepaald: 4 types die een goede weergave zijn van de doelgroepen waarop HAPERT zich richt. Deze doelgroepen vormen de hoofdafnemers van aanhangwagens. Het gaat om:

  • Bouw: uitvoerder
  • Markt: marktkoopman
  • Groen: hovenier
  • Garage: garagist

Fotosessie
Deze doelgroepen wilden we graag gebruiken in promotiemateriaal zoals advertenties, showrooms, vrachtwagenzeilen etc. De wens was zo specifiek dat er met stockbeelden niet te werken was. Merkwaardig Marketing ging daarom samen met een bekend modellenbureau aan de slag en selecteerde en boekte zo uiteindelijk 4 mannelijke modellen. De juiste attributen en accessoires werden verzameld, waarop een uitgebreide fotosessie volgde, gecoördineerd en begeleid door Merkwaardig Marketing. Het was geen straf om met deze mannelijke modellen te werken!

Hapert_prjct_fotosessie

Campagne-ontwikkeling
Met de meest geschikte foto’s gingen we aan de slag en Merkwaardig Marketing realiseerde het concept en de opmaak van een complete campagne, die door de dealers ingezet kan worden. Ook werd het concept uitgewerkt voor andere media en middelen, zoals de showroom, vrachtwagenzeilen, advertenties etc. Hierbij werden overal steeds 4 taalversies gerealiseerd. HAPERT Aanhangwagens was erg tevreden.
Het resultaat? Hier een tipje van de sluier…